dinleyin ve kendinizden geçin :*

9 Ağustos 2013 Cuma

Aileye Açılma ve Ayakta Kalma Dersleri 2


   Merhaba çok pıtırcık bloggerlar ve çok ponçik okuyucularım :)
Nasılsınız?
   
   Ben nasıl olduğumu bilmiyorum ama umarım sizler çok ama çok iyisinizdir ve yolundadır her şey :)
   
   Aileye Açılma ve Ayakta Kalma Dersleri’nin ikinci kısmını sizlere sunmaktan gurur ve mutluluk duyuyorum! Yazıya başlamadan önce ilk yazımda yaptığım uyarının aynısını sizlere tekrarlamak istiyorum:
‘’ Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki birazdan okuyacaklarınız kendi deneyimlerim doğrultusunda oluşturulmuş maddelerdir, yargılardır ya da cümlelerdir adına ne demek isterseniz size kalmış işte. Yani kesinlikle bir genel geçerlilik söz konusu değildir. Kişiden kişiye ve aileden aileye farklılık gösterebilir tüm yaşananlar ve yaşanacaklar.’’
   
   Uyarının içeriğini anladığınızı düşünerek başlamak istiyorum :D
Bir önceki derste söylemem gereken çok önemli bir şey vardı ve onu atladığımı fark ettim. Şimdi söylüyorum ve bunu sakın göz ardı etmeyin!
   
     ‘’YAKALANMADAN ÖNCE AÇIKLAYIN’’
   
   Bu ne şimdi lan demeyin sakın bana çünkü bu çok önemli bir detay. Tabii ki aileye açılmak zorunda değilsiniz ama çocuklarının durumlarını bilen ailelerin çoğu, bunu ne yazık ki yakalayarak öğreniyorlar ve kendilerince çok ağır tedbirler alıyorlar. Etrafımda aile bireyleri tarafından hiç ummadıkları bir anda yakalanarak hayatları ciddi anlamda sekteye uğrayarak cehenneme dönmüş insanlar var. Hayal kırıklıkları, göz yaşları, bunalımlar, güvensizlikler ve nefes alamama hali…
   
   Çocuklarının durumunu; yani gey, lezbiyen ya da biseksüel olduğunu kendi başlarına ortaya çıkaran ailelerde genelde şu travma mevcuttur, ‘’Acaba şimdiye kadar bize kaç kere hangi konularda yalan söyledi? Acaba ne boklar yedi de bilmiyoruz? Acaba bizden başka kimler biliyor? Acaba ona kimler dokundu?’’ bu ve buna benzer cümlelerin getirisi olan tedirginlik ve korku dolu cümleler çoğaltılabilir, çünkü aileye göre çocuk bunca zaman onlardan habersiz çok ama çok yanlış şeyler yapmıştır. Hiçbir şey yapmamış olsa bile…
   
   Geçen yazımda da dediğim gibi anneler hisleri çok kuvvetli varlıklardır her ne kadar o ana kadar bir şekilde tahmin etmiş ve geçer diye sesini çıkartmamış olsa da kendisi yakalayarak öğrendiği an hem kendisine hem de size dünyayı dar edecektir. Bunun süresi tabii ki tartışılır bir gün, bir hafta, bir ay, bir yıl… Başta söylediğim gibi yaşananlar ve yaşanacaklar değişiklik gösterebilir ama maalesef ruh hali genelde değişmiyor. Ailedeki o ihanete uğramış hissi daima baki kalıyor anlamsız bir şekilde.
   
   Söylememe bile gerek yok sanırım telefonunuza, bilgisayarınıza el konuluyor. Bir süre kimseyle görüştürülmüyorsunuz falan. Bunu yaşayacak olursanız lütfen sakin olun ve bir süre ailenizin istediği gibi davranın. Bu süreçte ne kadar sinirli gergin ve patlamaya hazır olsanız da bütün bunları yapabilmeniz için önce ailenizin sakinleşmesi gerektiğini unutmayın. Her şeyin bir sırası var.
   
   Psikolog fikrine lütfen karşı çıkmayın, öğrendikleri zaman sizi ‘’tedavi’’ etmeye çalışacaklar çünkü. Kabul edin ve psikologdan ailenizin kabullenmesi adına yardım alın.
   
   Aslında söylemeye çalıştığım şey şu, neden uzattım bilmiyorum. Aileye sizin söylemenizle, onların sizi yakalayarak öğrenmeleri arasında çok da ince olmayan bir çizgi var. Elinizden geldiğince yakalanmamaya çalışın tabii ama baktınız olacak gibi değil kontrollü bir şekilde açılın lütfen. Bir şekilde onların sizi kendilerinin keşfetmesi nedendir bilmiyorum onlar için daha yıkıcı bir etki yaratıyor. İlk başlarda sıraladığım soru cümlelerini cevaplarını bile duymak istemeyerek art arda sıralıyorlar ve en kötü felaket senaryolarını yazıyorlar hemen. Sizleri dinlemeleri maalesef bu süreçte biraz sarkıyor. Ailenizin takınacağı tutuma göre, elinizdeki şartları en iyi şekilde kullanarak lütfen bunalımın o tatlı sahillerinde tatile çıkmamaya özen gösterin. Çünkü bütün aile fertleri kendilerini aynı anda bırakırlarsa sonuçlar daha vahim olabilir. Dediğim gibi önce siz onları toplayacaksınız sonra da onlar sizi. Bu işler parayla değil sırayla be bebeğim :D kolay olmayacak ama ortam şartlarına göre kendiniz için en doğru karaları alacağınıza inanıyorum:)

Nasıl yakalanabiliriz ki diye düşünmeyin ayrıca, durun onları da söyleyeyim.

*Telefonunuzdaki whatsapp ve normal mesajlar daima bir tehdittir. Kimin onlara ne zaman ulaşacağı gerçekten belli olmuyor :D

*Olanlar için, sahte face ve twitter hesapları gerçekten riskli. Arkadaşlarınızdan birisi telefonu eline aldığında yüreğinizin nasıl hopladığını düşünün eğer önlem almamışsanız.
Örneğin benim telefonumu birisi eline aldığında twitter simgesine dokunsa direk Werther hesabım çıkıyor. Ay resmen ölüm gibi :D

*Bilgisayarlar ve arama geçmişleri kesinlikle başlı başına bir problem. Kullandığınız bilgisayar ortaksa ve ortağınız çok meraklıysa bence yakalanmanız an meselesi :D

 *Telefon konuşmaları yaparken de dikkat edin millet kulak misafiri olabiliyor ya da size kim o kim deyip bunaltarak yanlış bir cevap vermenize sebep olabiliyor :D

 *Blog yazanlar ve okuyanlar için sayfaların açık kalması veya aniden ortama dalan birisinin ekrana kafasını uzatma isteği bütün büyüyü bozabilir. Lütfen dikkat! :D

   İçinizi kararttım biliyorum ama bunlar söylemem gereken şeyler. Kendinizi korumanın en önde gelen şey olduğunu sanırım daha önce defalarca söylemişimdir sizlere.

   Bu dersimizin konusu ‘’yakalanmadan önce söyle tatlım’’dı. Umarım kafanızda biraz da olsa bir şeyler şekillenmiştir. Hepinizi çok ama çok seviyorum pıtırcıklarım. Lütfen kendinize dikkat edin ve savaşmaktan asla vazgeçmeyin :D

Not: Bu arada söylediklerime eklemek istediği şeyler olan varsa lütfen yorum bölümünde söylesin, ben daha sonra onları asıl yazıya aktarırım.

2.Not: Aileye açılma konusunda aklında soru işaretleri olan varsa ya da açıldıktan sonra üstesinden gelemediği şeyler ben buradayım. elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım. tabii ki bende her şeyimi halletmiş dört dörtlük değilim ama yardım edebilirim  mail adresimi biliyorsunuz :)


Öpüldünüz :* :* :*