dinleyin ve kendinizden geçin :*

9 Ağustos 2013 Cuma

Aileye Açılma ve Ayakta Kalma Dersleri 2


   Merhaba çok pıtırcık bloggerlar ve çok ponçik okuyucularım :)
Nasılsınız?
   
   Ben nasıl olduğumu bilmiyorum ama umarım sizler çok ama çok iyisinizdir ve yolundadır her şey :)
   
   Aileye Açılma ve Ayakta Kalma Dersleri’nin ikinci kısmını sizlere sunmaktan gurur ve mutluluk duyuyorum! Yazıya başlamadan önce ilk yazımda yaptığım uyarının aynısını sizlere tekrarlamak istiyorum:
‘’ Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki birazdan okuyacaklarınız kendi deneyimlerim doğrultusunda oluşturulmuş maddelerdir, yargılardır ya da cümlelerdir adına ne demek isterseniz size kalmış işte. Yani kesinlikle bir genel geçerlilik söz konusu değildir. Kişiden kişiye ve aileden aileye farklılık gösterebilir tüm yaşananlar ve yaşanacaklar.’’
   
   Uyarının içeriğini anladığınızı düşünerek başlamak istiyorum :D
Bir önceki derste söylemem gereken çok önemli bir şey vardı ve onu atladığımı fark ettim. Şimdi söylüyorum ve bunu sakın göz ardı etmeyin!
   
     ‘’YAKALANMADAN ÖNCE AÇIKLAYIN’’
   
   Bu ne şimdi lan demeyin sakın bana çünkü bu çok önemli bir detay. Tabii ki aileye açılmak zorunda değilsiniz ama çocuklarının durumlarını bilen ailelerin çoğu, bunu ne yazık ki yakalayarak öğreniyorlar ve kendilerince çok ağır tedbirler alıyorlar. Etrafımda aile bireyleri tarafından hiç ummadıkları bir anda yakalanarak hayatları ciddi anlamda sekteye uğrayarak cehenneme dönmüş insanlar var. Hayal kırıklıkları, göz yaşları, bunalımlar, güvensizlikler ve nefes alamama hali…
   
   Çocuklarının durumunu; yani gey, lezbiyen ya da biseksüel olduğunu kendi başlarına ortaya çıkaran ailelerde genelde şu travma mevcuttur, ‘’Acaba şimdiye kadar bize kaç kere hangi konularda yalan söyledi? Acaba ne boklar yedi de bilmiyoruz? Acaba bizden başka kimler biliyor? Acaba ona kimler dokundu?’’ bu ve buna benzer cümlelerin getirisi olan tedirginlik ve korku dolu cümleler çoğaltılabilir, çünkü aileye göre çocuk bunca zaman onlardan habersiz çok ama çok yanlış şeyler yapmıştır. Hiçbir şey yapmamış olsa bile…
   
   Geçen yazımda da dediğim gibi anneler hisleri çok kuvvetli varlıklardır her ne kadar o ana kadar bir şekilde tahmin etmiş ve geçer diye sesini çıkartmamış olsa da kendisi yakalayarak öğrendiği an hem kendisine hem de size dünyayı dar edecektir. Bunun süresi tabii ki tartışılır bir gün, bir hafta, bir ay, bir yıl… Başta söylediğim gibi yaşananlar ve yaşanacaklar değişiklik gösterebilir ama maalesef ruh hali genelde değişmiyor. Ailedeki o ihanete uğramış hissi daima baki kalıyor anlamsız bir şekilde.
   
   Söylememe bile gerek yok sanırım telefonunuza, bilgisayarınıza el konuluyor. Bir süre kimseyle görüştürülmüyorsunuz falan. Bunu yaşayacak olursanız lütfen sakin olun ve bir süre ailenizin istediği gibi davranın. Bu süreçte ne kadar sinirli gergin ve patlamaya hazır olsanız da bütün bunları yapabilmeniz için önce ailenizin sakinleşmesi gerektiğini unutmayın. Her şeyin bir sırası var.
   
   Psikolog fikrine lütfen karşı çıkmayın, öğrendikleri zaman sizi ‘’tedavi’’ etmeye çalışacaklar çünkü. Kabul edin ve psikologdan ailenizin kabullenmesi adına yardım alın.
   
   Aslında söylemeye çalıştığım şey şu, neden uzattım bilmiyorum. Aileye sizin söylemenizle, onların sizi yakalayarak öğrenmeleri arasında çok da ince olmayan bir çizgi var. Elinizden geldiğince yakalanmamaya çalışın tabii ama baktınız olacak gibi değil kontrollü bir şekilde açılın lütfen. Bir şekilde onların sizi kendilerinin keşfetmesi nedendir bilmiyorum onlar için daha yıkıcı bir etki yaratıyor. İlk başlarda sıraladığım soru cümlelerini cevaplarını bile duymak istemeyerek art arda sıralıyorlar ve en kötü felaket senaryolarını yazıyorlar hemen. Sizleri dinlemeleri maalesef bu süreçte biraz sarkıyor. Ailenizin takınacağı tutuma göre, elinizdeki şartları en iyi şekilde kullanarak lütfen bunalımın o tatlı sahillerinde tatile çıkmamaya özen gösterin. Çünkü bütün aile fertleri kendilerini aynı anda bırakırlarsa sonuçlar daha vahim olabilir. Dediğim gibi önce siz onları toplayacaksınız sonra da onlar sizi. Bu işler parayla değil sırayla be bebeğim :D kolay olmayacak ama ortam şartlarına göre kendiniz için en doğru karaları alacağınıza inanıyorum:)

Nasıl yakalanabiliriz ki diye düşünmeyin ayrıca, durun onları da söyleyeyim.

*Telefonunuzdaki whatsapp ve normal mesajlar daima bir tehdittir. Kimin onlara ne zaman ulaşacağı gerçekten belli olmuyor :D

*Olanlar için, sahte face ve twitter hesapları gerçekten riskli. Arkadaşlarınızdan birisi telefonu eline aldığında yüreğinizin nasıl hopladığını düşünün eğer önlem almamışsanız.
Örneğin benim telefonumu birisi eline aldığında twitter simgesine dokunsa direk Werther hesabım çıkıyor. Ay resmen ölüm gibi :D

*Bilgisayarlar ve arama geçmişleri kesinlikle başlı başına bir problem. Kullandığınız bilgisayar ortaksa ve ortağınız çok meraklıysa bence yakalanmanız an meselesi :D

 *Telefon konuşmaları yaparken de dikkat edin millet kulak misafiri olabiliyor ya da size kim o kim deyip bunaltarak yanlış bir cevap vermenize sebep olabiliyor :D

 *Blog yazanlar ve okuyanlar için sayfaların açık kalması veya aniden ortama dalan birisinin ekrana kafasını uzatma isteği bütün büyüyü bozabilir. Lütfen dikkat! :D

   İçinizi kararttım biliyorum ama bunlar söylemem gereken şeyler. Kendinizi korumanın en önde gelen şey olduğunu sanırım daha önce defalarca söylemişimdir sizlere.

   Bu dersimizin konusu ‘’yakalanmadan önce söyle tatlım’’dı. Umarım kafanızda biraz da olsa bir şeyler şekillenmiştir. Hepinizi çok ama çok seviyorum pıtırcıklarım. Lütfen kendinize dikkat edin ve savaşmaktan asla vazgeçmeyin :D

Not: Bu arada söylediklerime eklemek istediği şeyler olan varsa lütfen yorum bölümünde söylesin, ben daha sonra onları asıl yazıya aktarırım.

2.Not: Aileye açılma konusunda aklında soru işaretleri olan varsa ya da açıldıktan sonra üstesinden gelemediği şeyler ben buradayım. elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım. tabii ki bende her şeyimi halletmiş dört dörtlük değilim ama yardım edebilirim  mail adresimi biliyorsunuz :)


Öpüldünüz :* :* :*

23 yorum:

  1. tam damar konu
    anneler gerçekten bu konuda birer medyum sezgisine sahipler. en ufak bi itiraf da ben "zaten biliyodum" modlarına girebiliyorlar. ve ne olursa olsun geçmiş davranışlar tekrar bi gözden geçiriliyor. "aaaa bak ...... yapmıştı kesin o yüzden yaptı" gibi.

    o sebeple aileye açılan arkadaşların geçmişte yaptıklarıyla yeniden yüzleşeceği ihtimalini göze alaması gerekiyor. anneme anlattığım da su getiren çocuğa hasta olduğumu anlamıştı mesela. hop ertesi gün sucumuz değişti. gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın ımtırakcığım, geçmişte yapılanlar şimdi bilinen yeni detayla tekrar süzgeçten geçirilir ve taşlar daha özenli bir şekilde yerine oturtulmaya çalışılır :) bu yüzden dediğin gibi geçmişte bırakılanlarla da yüzleşilmeye kesinlikle hazır olunmalı :)

      bu arada sucuna üzüldüm umarım en kısa zamanda işe taş gibi birini alırlar :D
      öpüldün :*

      Sil
  2. Wertercigim gercekten cok guzel bir yazi olmus. hele hele bu yil aileme acilacak biri olaraktan adeta "hadi yapabilirsin" dokunusu oldu. eline koluna yuregine saglik be canim gay burutus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) bu arada bu ikinci ders, birinci dersi de okumanı tavsiye ediyorum ve umarım bu cesur kararından sonra her şey çok güzel olur senin için :)
      kendine çok dikkat et lütfen.

      Sil
  3. sadece cinsel yönelimleri ele almışsın. Hani bunun cinsiyet kimliği? Transeksüellik nerede? Bunun açılması nasıl farklıdır kimbilir? Hoş ben kendi yolumda ilerliyor gibiyim da bakalım, vücudumu görünce şok olur tabi sonra :D

    (not: transeksüellik eşcinselliğin başka bir versiyonu falan değil..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cinsel yönelimler mi cinsiyet kimliğinin bir getirisi yoksa cinsiyet kimliğimiz mi cinsel yönelimlerimizin esas kaynağı tartışılır ama ikisini birbirinden bağımsız görmek çok saçma olur. bunun ışığında ailesine açılan bir insanın kalkıp ailesine direk, ''beni erkek olarak görebilirsiniz ama ben geyim durun aslında öylede değil. ben aslında transım ve bu nedenle aslında ben bir kadınım'' demesi kadar komplike ve karışık bir durum olamaz. bu nedenle aslında ortada olan sorunu yönelim ya da kimlik olarak bölmedim. kişi içinde bulunduğu durumu kabullendirmeli önce zaten. devamı daha sancılı ve zor geçecek zaten her şeyi bir anda yükleyemezsin :) bunlara daha sonraki derslerde değineceğim zaten :)
      teşekkür ederim eleştirin ayrca, kendine çok dikkat et öpüldün pıtırcık :*

      Sil
    2. ben transeksüelim derim :D o da "ne" derse böyleyken böyle şekercim derim. Bana oğlum dediğin zaan yaptığın erkeklik muamelesi aşırıca sinirlerimi bozuyor senden uzaklaşıyorum derim :P gezi parkından sonra lgbtlerden haberdar bir kadın. Onur yürüyüşünü falan izlemiştik tvden.

      Sil
    3. umarım buraya yazdığın kadar kolay olur bunu söylemesi ama pek sanmıyorum :D

      Sil
    4. şincik gördüm :(

      Valla kıyafetlerden birkaç kere tartıştık kadınceğiz sordu yani böyle eğilimlerin mi var, bak ses çıkarmayacam diye yem attığı olmuştu. Bir keresinde de itiraf ettikten sonra çok deli bir şekilde çark etmiştim. Ama az çok aklındadır. Şimdi sadece evden çıkıp mahalleden uzaklaşıncaya kadar bana laf getirme gerisinde napıyosan yap, hatta git saçını ör istersen falan diyor.

      Sil
  4. wertherim hakikaten güzel yazı olmuş,hatırlatmalarda güzel olmuş,açılın tabi bilsinler,sonuçta kötü bir şey değil ki bu ,gayet normal bi şey...Mesela benim buraya yazdıgımı kimse bilmiyor,bilgisayara şifre koydum,ne olur ne olmaz evde ki gelir açar inceler diye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahhahah yerim ben seni yea iyi yapmışsın asi yapıncağım :D tabi canım tedbirli olmakta fayda var :D
      teşekkür ederim pıtrcık öpüyorum seni kocaman :*

      Sil
  5. cok guzel bir yazi olmus ellerine saglik :)
    anne babama acilmak istemiyorum cunku cok yaslilar ve kalplerine inmesinden korkuyorum ama ablamlar konusunda yardimina ihtiyacim olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aileni en iyi tanıyan sensin o yüzden bu büyük karar sana ait. neyin senin için en iyi olacağına inanıyorsan onu yap :)
      ben burdayım elimden geldiğince yardım ederim pıtırcık :)
      ablalara da dikkat et kimi zaman çok sinsi ve tehlikeli olabiliyorlar :D

      Sil
  6. Dostum gerçekten uzmanı olduğum bir konu üzerine yazmışsın. Anlattığın adımların faydası olacaktır, bizzat yaşadım. Gerçi ben o yönden biraz da şanslı sayılabilirim. Ama aileye açıldıktan sonra adılacak adımlar konusunda daha detaylı yazmalısın bence çünkü güzel bir şekilde anlatıyorsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim tatlım :) ilk yazıda daha çok değinmiştim açılma sonrasına ama üçüncü derste daha detaya inmeye çalışırım :) hala sorunlar yaşayan birisi olarak başımdan geçenleri yoğurup yoğurup paylaşıyorum işte sizlerle :)

      Sil
  7. Bir Türk Atasözü der ki'' Sırrını söyleme ana-babana, gelir sıçarlar sonra hayatına'' Ellerine sağlık miniğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaha güldürdün beni huzurum ya :D ama doğru yani katılıyorum :)
      öpüyorum seni kendine dikkat et :*

      not: en kısa zamanda telefondaki dedikodumuzu bitirmemiz lazım yarıda kaldı :D

      Sil
  8. Ellerine sağlık :) Kesinlikle katılıyorum, babaları bilmem ama anneler kesinlikle hissediyorlar; kimisi baskıyı artırıyor, kimisi dışa ''vuramıyor''... Benim annem açıldığımda 1 yıldır hissettiğini, anladığını söylemişti, ama şanslıyım ki bu arada kabullenişe de geçmiş :) Ne yazık ki hep böyle olmuyor, keşke anne babalar çocuklarını daha fazla dinleyebilseler ve empati kurabilseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim cankacığım :) çok haklısın anne babaların önce kendilerini anlamamızı istemek yerine bence önce çocuklarını anlamaya çalışmalılar :)
      son olarak, anneler her zaman bir adım öndedir :D
      kendine dikkat et pıtırcık öpüldün kocaman :*

      Sil
  9. aslında demek istedigim seylerin hepsini @gayimnevar tek tek dile getirmis ailelerimiz birbirine benziyo :Dd bu arada acılmak isteyenlerin ekonomik bagımsızlıgını ellerine almalarını beklemeleri konusunda ısrarlıyım.nacizane tavsiyem olsun bu da. sen bayadır depresif bi ruh halindesin sanki umarım kurtulursun kara bulutlarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam tatlım ben Werther :D bazı nedenlerden şuanda anonim yazıyorum affet lütfen :)
      Söylediğinde haklısın. İlk yazımda bundan bahsetmiştim bende, ekonomik bağımsızlıktan ve kendi ayaklarımız üzerinde durabilmekten ama bazen öyle bir şey oluyor ki para kazanmayı Beklemeden söyleyiveriyorsun :)

      Sil
  10. Çok eğlendirici ve gayet bilgilendirici bir devam yazısı olmuş :)
    Genç arkadaşlar için kılavuz olarak kullanılabilir :)

    Bir Gay ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben neden bilmiyorum daha yeni görüyorum yorumunu :) teşekkür ederim, umarım söylediğin gibi kılavuz olabilir :)

      Sil